Úprava tlakového ovládania turba

701

Po návrate auta z Maďarska bol na turbíne namontovaný obrovský pákový mechanizmus. Nielen že bol ťažký, ale aj nepresný (veľa pohyblivých častí). Nevedel som si predstaviť ako by fungoval v extrémnych podmienkach preteku plného drsných živlov. Náš 4x4outdoor team sa chystá na jeden z najnáročnejších pretekov v Európe a to Rallye Breslau Poland, ktorý sa jazdí v piesku, blate a vode. Je to smrteľná kombinácia pre pohyblivé časti auta. Po prieskume možností som upravil tlakové ovládanie tak, aby nebolo potrebné prepákovanie a vďaka čomu došlo k zmene smeru pohybu piestika.

Krok 1: V hlavných úlohách vzpera kufra Škoda Felícia. Teda hlavne piestik, gufero a vodiaci krůžok. Kedže v spodnej časti ovládania bolo treba upraviť dieru na nový Felda piestik pre priame ovládanie variability turba, tak prišiel na rad priateľ sústruh. Tento “trik” ma zbavil prepákovania a zároveň zabezpečil potrebnú tesnosť.

Zdola bolo treba zaistiť vodiaci krúžok aby tlak (cca1,8bar) nevytlačil gufero. A tak som vybrúsil podložku tak, aby bola vystredená  na vodiaci krúžok.

Na piestik som narezal závit. To mi umožnilo, aby sa dala membrána stiahnuť medzi dve podložky. Pod membránu bolo potrebné vložiť doraz aby sa obmedzil jej chod.

Na horný kryt membrány som vyrobil predĺženie kam sa vložila pružina. A k čomu to vlastne? Mechanizmus poslúži k nastaveniu prepätia pružiny a tým k zemene ovládania membrány.

Teraz pekne odpichnúť a spraviť závit na skrutku M8, aby sa plynule dalo meniť predpätie pružiny.

Ešte vodiaci piestik na pružinu, ktorý sa bude pohybovať v predĺžení a meniť tak predpätie pružiny otáčaním skrutky.

A samozrejme do horného krytu treba vyrobiť osadenie na predĺženie.

Kompletácia vrchného dielu ovládania.

Porovnaie predtým a teraz.

Naposledy zmenené: 13. 4. 2020

Diskusia je uzatvorená.