Keď dvaja robia to isté nemusí to byť to isté druhá časť

1036

Ubehol týždeň a ja som sa večer čo večer uchyľoval do dielne a pokračoval v liečbe mojej Toyotky. Nechal som si nakresliť a vypáliť príruby z podstivého 10 milimetrového nerezového plechu. Mezi tým som nakúpil trubky, kolienka a začala zábava.

Najviac času zabralo vybrúsenie kolien a trubiek do požadovaného tvaru. Vykružiť diery do nerezových kolien nebola vôbec sranda. Za obeť padli dva korunkové vrtáky a jeden čaj. Mimochodom tá modrá hadica nie je na vodu ale argón :-). Zvárači vedia a my menej zdatný teraz už tiež.

Na hrubom materále sa mi zváralo celkom dobre. V duchu som sa poľapkal po pleciach, ako mi to po pár dňoch s tigom ide.

Tenšie trubky sa už zvárajú horšie a každé zaváhanie pokazí vzhľad zvaru. Takže ani mne sa všetky nepodarili. Na druhú stranu, bolo to len po pár dňoch skúšania na požičanom tigu a tak si myslím, že to mohlo dopadnúť aj horšie.

Zváral som s ochrannou atmosférou aj vo vnútri potrubia a výsledok stojí za to. Ten vyfučaný argón ma mrzí lebo je dosť drahý ale vyhol som sa hnusným chrastám hlavne na miestach kde sa nedajú vybrúsiť.

Prišli aj svetlé chvíle a tešil som sa s pekne zvládnutých zvarov.

A nakoniec moji pomocníci od Rakúskej firmy Fronius. Sú ozaj perfektný. Jednoduché a zroumiteľné nastavenie zariadenia, či drobnosť ako vysokofrekvenčné zapaľovanie oblúka mi v situácii uplného začiatočníka zvárania tigom veľmi pomohli. Vďaka Fronius.

Výsledok aj s výfukovým potrubím vidíte na úvodnom obrázku článku.

Naposledy zmenené: 9. 3. 2020

Diskusia je uzatvorená.