Keď dvaja robia to isté nemusí to byť to isté

751

Po skúsenosti s úpravou motora v Maďarsku u “odborníka” Jánoša Lodiho (Offroaddieselhu) som sa rozhodol, že o tom niečo málo napíšem. Nebudem zachádzať do přílišných podrobností a nútiť vás čítať román pre kutilov. Kto trochu vážnejšie jazdí a chce občas vyraziť aj na závody vie, že toto čo budem popisovať sa skutočne nerobí. Bola to chyba, na ktorú budem dlho spomínať. Najprv všetko vyzeralo normálne. Auto odišlo do Maďarska, dostalo nové turbo, pán mi poslal video ako sa ladí a potom prebehlo odovzdanie. Škoda že som okrem jazdy a ľahkého preverenia viac neskúmal. Po príchode domov a skúmaní auta začalo také to svrbenie mozgu s otáznikom “ako sa toto mohlo stať?”. Pozerám a vidím: Nová turbínka, ale privarená priamo k výfukovým zvodom :(. Čo to je? Prehliadka pokračovala a pochybnosti narastali… Pokus o reklamáciu nebol uznaný a tak som sa nakoniec rozhodol že si to spravím sám. Pre ilustráciu pár foto ako to naozaj nemá vyzerať.

Výsledok “profi” ladiča si môžete pozrieť nižie v priloženom videu a na fotograciách.

Druhý deň bol v znamení testu v reálnych podmienkach. Skončil však tesne po začiatku jazdy pre ulomenie časti upraveného výfuku. Nasledoval návrat do garáže.

Aj tá krátka chvíľa stačila, aby úplne nové turbo skončilo nepekne zatečené. Ako bonus je vidieť “profi” pripojenie prepadu (to sú tie modré hadičky a trubky).

Príčina zatekania odhalená. Príruba je vďaka nevhodnému postupu zvárania skrútená.

Rozborka sania ukázala, že pán netuší ako by mal prúdiť vzduch. Nevybrúsený zvar je smutný poľad.

Ani po týchto fotkách a videu nepriznal chybu. Dodal mi novú turbínu a wastegate, ja som mu vrátil jeho nepodarky. Celá úprava aj s prepravou auta do maďarska ma stála 1800EUR.

Dajte si pozor komu dáte svoju techniku do rúk.

Pozrieť sa na pána majstra môžete tu: https://www.facebook.com/offroad.dieselhu

PS: príbeh nekončí, po dokončení mojej verzie pridám porovnanie.

Naposledy zmenené: 1. 3. 2020

Diskusia je uzatvorená.